- Academie de Saint Anselme - Nouvelle Serie - 01/01/2003
276 Paolo Papone gravidanze. Darai alla luce figli con dolore; sarai sotto il potere dell'uomo e questi sarà tuo signore. Ora Maria, la cui anima fu trapassata dalla spada della passione di Cristo, provò le sofferenze. Non moltiplicò, però le gravi– danze né visse sotto il potere dell'uomo, cioè del marito: ella ricevette nelle sue viscere integerrime Cristo dallo Spirito santo e, rimanendo l'integrità verginale, continuò ad essere vergine. Lo ricevette senza mescolanza di pec– cati e senza danno causato da unione virile; lo poté quindi generare senza dolore e, assente ogni violazione dell'integrità a causa del suo pudore vergi– nale manifestato nell'annunciazione, rimase intatta. Così egli potè agire con la madre, avendo Dio voluto nascere in quel modo dall'uomo. Maria dun– que, benché partecipe delle sofferenze di Eva, non è partecipe con lei al parto con dolore. Ciò le ha procurato la sua santità particolare, per cui in modo unico è stata ritenuta degna di ricevere Dio. 76 [ • •• ] È difatti proprio della pietà credere che colui, il quale la onorò soprattutto in vita con la gra– zia della sua concezione, l'abbia onorata in morte con salvezza particolare e grazia speciale. Egli che, nascendo da lei, potè !asciarla vergine, potè certa– mente esimerla dalla putredine e dalla polvere. 77 76 ANT 112, p. 645. PL 40, col. 1144: «Sed si dicimus eam martis teneri vinculis, et resolutam in communem putredinem, vermem ac cinerem: librandum est, si hoc conveniat tant<e sanctirari, tant<e aul<e Dei pr<erogariv<e. Scimus enim dictum primo parenti, Quia pulvis es, et in pulverem ibis. Quod si de morte dicitur, generalis est sen– tentia; si de resolurione in pulverem, hanc conditionem Chrisri caro evasit de carne Mari<e sumpta, qu<e corruptionem non susrinuir. De hoc enim scriprum est per David propheram dicentem, Quoniam non derelinques animam meam in inftrno, nec dabis sanctum tuum videre corruptionem. De quo autem sancto dictum sit, archangelus pro– didit, qui ad Mariam ait, Et quod nascetur ex te sanctum, vocabitur Filius Dei. [.. .] Pose h<ec qu<e Ad<e dieta sunt, de quibus excipirur Mari<e Filius; contuenda sunt qu<e eriam Ev<e dieta sunt, si cuncris feminis sint generalia, et si in aliquo excipiatur Maria. Serip– rum quippe est, Mulieri quoque dixit DettS, Multiplicabo d!rumnas tuas et conceptttS tuos. In dolore paries filios, et sub viri potestate eris, et ipse dominabitur tui. JErumnam Maria susrinuir, cuius animam gladius passionis Christi pertransivir: sed conceptus non mul– tiplicavir, nec sub viri, id est, mariti potestate deguit, qu<e integerrimis visceribus de Spiritu sancro Christum suscepir, et virginiraris integrirare manente virgo permansir. Quem quia sine peccati colluvione, et sine virilis admixtionis detrimento suscepit, sine dolore genuir, et sine integritatis violatione, pudore virginitatis integra permansit. Hoc enim potuit efficere de marre, quia sic Deus elegie nasci de homine. Maria ergo ersi communicat <erumnis Ev<e, non communicat parruriendo cum dolore. Promeruir enim hoc singularis sancriras eius et singularis gratia, qua susceptione Dei singulariter <esti– mata est digna>>. 77 ANT 1/2, pp. 646. PL 40, col. 1145, cp. V: <Qui enim in vira pr<e c<eteris illam graria sui conceprus honoravir, pium est credere singulari salvatione eam in morte et speciali graria honorasse. Potuit enim eam a purredine et pulvere alienam facere, qui ex ea nascens potuit virginem relinquere».
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzY4MjI=